Sider

mandag 14. april 2014

Kjøkkenplaner

Hei dere! I dag skal jeg ikke prøve og si at jeg skal skjerpe meg engang. En hel evighet siden sist jeg oppdaterte bloggen. Tenkte jeg skulle fortelle min unnskyldning, ikke for å  unnskylde meg, men bare for å fortelle liksom. Inni magen min vokser en spire som tar så og si all min energi, og når redebyggingen i tillegg tar til for fullt er det bare å innse at bloggen blir nedprioritert.

Men til sommeren skal altså Kim og jeg bli foreldre for første gang, og vi gleder oss kjempemye. Inni meg gror ingen prins, ingen prinsesse, men en helt perfekt liten baby. (sist jeg sjekka var hverken Kim eller jeg royale, selv om vi er ganske "konge" innimellom). Det blir spennende å se i august hvem som kommer ut.

Og nå tenker sikkert folk at "de (hun) må i hvertfall roe ned på prosjektene sine nå når de skal ha smått". Jada, jeg skal roe ned, men ikke slutte. Og planene de kommer til meg enten jeg vil eller ei. Jeg er hjemsøkt av planer. En av planene er som dere vet nytt kjøkken. Vi har sannsynligvis landa på Mobalpa kjøkken levert av Trønderkjøkken, rett og slett på grunn av kvalitet og at de kan levere løsninger som ingen andre vi har snakket med kan levere.

Selve kjøkkenløsningen blir slik:

I plan vil det se ca slik ut. Helt til høyre er spisestua, med samme plassering som dagens. Her er det skap fra gulv til tak med overskapsdybde. Den midterste rekka er glasskap. Ved siden av disse er benksonen, med silsestone cemento spa (mørk grå) benkeplate. Det er satt inn verandadør helt til venstre i bildet. Utenfor her skal det bygges en liten frokostterrasse. Tenk så deilig å kunne ta med seg morgenkaffen sin ut der. Mmmm... Nederst i bildet ser dere høyskapene, ved siden av døra inn til kjøkkenet. Her er det fryseskap på den ene siden og kjøleskap på den andre siden. I midten er det mikrobølgeovn, steikeovn og kaffemaskin, alt integrert.



Jeg føler at denne løsningen er godt knadd og veldig tilpasset våre ønsker og behov. Jeg kan ikke helt se hvilke andre løsninger som kunne vært bedre, men når det er sagt så tar jeg gjerne imot innspill. Vi kommer til å bruke himla mye penger på kjøkkenet og da er det jo selvsagt ønskelig å finne den aller, aller, aller beste løsningen.

Nå er frokosten her fortært for lenge siden, og kaffen begynner sikkert å bli kald. Jeg har en husvask å hive meg over før jeg skal ut å handle inn til kveldens middagsbesøk, trene litt og ellers ordne litt.

Vi tastes plutselig, enten før eller senere.

God påske!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar