Sider

søndag 1. desember 2013

1.søndag i advent...

...ENDELIG!


For meg betyr første søndag i advent at jeg får spise julemarsipan og drikke julebrus. NAM! I år betydde det også at jeg kunne spise snop og drikke brus generelt. Har nemlig ikke gjort noen av delene i hele november. Grunnen til det er at jeg har hatt helt syke abstinenser etter det og virkelig gått på jakt i alle skmap og skuffer etter sukker. Kan ikke ha det sånn vett! Jeg blir gal av følelsen av å være avhengig av noe, eller noen for den saks skyld. Og jeg må si det føles ganske bra altså. Klapp på skuldra til meg selv.

På bildet over ser dere årets julestjerne og adventsstake i kjøkkenvinduet. Jeg kjører den enkle sorten i år, og om jeg får si det selv så liker jeg det meget godt. Lys, blomsterkrukker og mose er fra plantasjen, mens stjerna er fra loppis for noen år siden. Har sett at de har nesten like både på Kremmerhuset og Indiska i år, så da har de sikkert sjangeren andre steder også. Stjerna er ikke kommet dit nylig da. Den har sikkert hengt i vinduet siden i sommer, og innimellom har jeg til og med tent telyset inni. Men nå skal det gjøres litt oftere i advent og jula. Liker den så godt. De andre stjernene får være i "mindre viktige" rom.

På lørdag gikk jeg også til innkjøp av bloggverdenens berømte Corokia (eller hvordan det skrives). Denne moteplanten som ser litt shabby og vissen ut har lenge vært på ønskelista mi, selv om den har vært poppis en god stund nå. Og da jeg var på plantasjen i går sto den liksom å glisa til meg. Den perfekte krukka hadde jeg allerede på bordet hjemme, kjøpt for lenge siden på loppis. Har leita etter den perfekte planten til den en god stund nå, og selvsagt måtte det være en Corokia.

Hva synes du om den?

(Når jeg tenker meg om har jeg absolutt ikke peiling på hvordan den skal stelles, så alle tips tas imot med stor TAKK!!!)



Avsluttet her med et par stemningsbilder fra stua. De ble nok litt kornete men det får vi stå med. Sånne r det med mørke kvelder og ønsket om bilder som ikke er helt blitzbelyst. Stemningen kommer fram uansett.

Som dere ser har Corokiaen fått plass på stuebordet sammen med de tre lyktene fra Perfect Home. Ble rett så fint synes jeg.

Nå skal jeg faktisk krype til køys, tro det eller ei. Det er ikke ofte at jeg er der før halv 11 på kvelden altså, men det frister med en skikkelig uthvilt mandag i morgen. God natt alle sammen! Og god adventstid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar